Vitaalpunt is een behandelcentrum voor Gespecialiseerde en Basis GGZ waar mensen terecht kunnen met lichamelijke en psychische klachten. We geloven in multidisciplinaire zorg waarin we Praten én Bewegen combineren in onze hoogwaardige behandelprogramma’s. Dit doen we met een persoonlijke benadering waarbij de patiënt in grote mate zelf de regie houdt.

Wij bieden voor veel klachten passende behandelprogramma’s, echter zijn er een aantal belangrijke voorwaarden om te kunnen starten bij Vitaalpunt.

Klik op onderstaande uitklapmenu om onze inclusiecriteria te lezen:

Belangrijke voorwaarden voor een behandeling bij Vitaalpunt zijn:
  • Vitaalpunt heeft een behandelaanbod voor patiënten tussen de 18 en 67 jaar, woonachtig in de regio Rotterdam en Amsterdam die de Nederlandse taal spreken.
  • Patiënten kunnen, tijdens de Specialistische GGZ behandeling, qua tijd en fysieke gesteldheid 3 keer per week naar onze locatie komen.
  • Patiënten kunnen, tijdens de Basis GGZ behandeling qua tijd en fysieke gesteldheid 1 keer per week naar onze locatie komen.
  • Patiënten zijn bereid om binnen de Specialistische GGZ multidisciplinaire behandelingen (meerdere disciplines) te volgen, met zowel individuele als groepsbehandelingen.
  • Wij bieden helaas geen passende behandeling indien één van de volgende klachten van toepassing zijn: bij problemen met alcohol of drugs, psychotische klachten, suïcidaliteit/zelfbeschadiging, chronisch (vroegkinderlijk) trauma en persoonlijkheidsproblematiek.
  • Vitaalpunt beschikt niet over een eigen crisisdienst of opnameafdeling. Wanneer er acute hulp nodig is, adviseren wij contact op te nemen met de huisarts die mogelijk kan verwijzen naar de juiste instelling.

Wat gebeurd er nadat u uw patiënt heeft verwezen naar Vitaalpunt?
Nadat we uw verwijzing hebben ontvangen, wordt de aanmeldprocedure in gang gezet. Na het eerste (intake) gesprek stelt de psycholoog een brief op voor de verwijzer. Indien de patiënt hier toestemming voor geeft, staat hier een (korte) beschrijving van de klacht(en), de hulpvraag en de gestelde diagnose. In deze brief wordt u op de hoogte gesteld van de behandelvorm en verwachte duur. Aan het einde van de behandeling of bij wijzigingen in het beleid zal u opnieuw worden bericht.

Wat de patiënt bij Vitaalpunt kan verwachten nadat hij/zij is aangemeld staat hier omschreven: Onze werkwijze.

Spreekuur voor verwijzers
Iedere maandag tot en met vrijdag zijn wij telefonisch te bereiken tussen 8:30 uur en 10:30 uur voor specifieke inhoudelijke vragen van huisartsen, bedrijfsartsen en poh’ggz. Ook als blijkt dat Vitaalpunt geen passende zorg kan leveren voor uw patiënt, denken we graag met u mee over de mogelijkheden. Ons nummer is: 088-8720700.

VERWIJZEN

Er zijn verschillende mogelijkheden om naar ons te verwijzen. Voor een veilige communicatie kunt u met ons mailen. We zijn te bereiken middels beveiligd mailverkeer via Zorgmail/edifact (vitaalpunt@ringamsterdam.nl).

1. Via ZorgDomein kunt u uw patiënten digitaal, dus snel en foutloos, naar ons verwijzen. Bent u nog niet aangesloten op ZorgDomein, maar wilt u wel digitaal verwijzen? Meld u zich dan aan via www.zorgdomein.nl/aanmelden-verwijzers.

2. U kunt direct digitaal het verwijsformulier invullenDit is een beveiligde en betrouwbare manier om iemand (éénmalig) digitaal naar Vitaalpunt te verwijzen.

3. U kunt ook onderstaand word-document downloaden en invullen. Let op! Dit bestand werkt niet op een apple/mac.

Downloaden (DOC, 112KB)

VERWIJSWIJZER

verwijswijzer_vitaalpunt

Klik hier voor het downloaden van de verwijswijzer, die u helpt op de juiste manier te verwijzen.

 

VRAGEN

Heeft u vragen over de verwijsprocedure van Vitaalpunt, belt u dan gerust met het centrale aanmeldteam van Vitaalpunt, maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

T 088-8720700
aanmelding@vitaalpunt.nl

Neem contact met ons op

U kunt hier uw gegevens achterlaten. Vermeld ook uw telefoonnummer als u gebeld wilt worden. We nemen zo snel mogelijk contact met u op. Vitaalpunt